Kommuniké ordinarie stämma juni 2015

Vid den ordinarie bolagstämman i Envirologic AB (publ) den 16 juni 2015 tog aktieägarna, enligt styrelsen förslag, bl.a. följande beslut:

Bolagets stadgar förändrades, bl.a. i enlighet med Aktietorgets krav om minst 4 styrelseledamöter.

Styrelsen och den verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2014.

Som ny styrelseledamot valdes Kenneth Alness och som ny styrelsesuppleant Bjarne Graff. Medlemmarna av den tidigare styrelsen, bestående av Anders Lif, Christer Pamrin och Jan Sandberg omvaldes.

Stämman beslutade att ge bolagets styrelse bemyndigande att intill nästa ordinarie bolagsstämma genomföra kontantemissioner, kvittningsemissioner, apportemissioner samt utfärda teckningsoptioner, med eller utan beaktande av aktieägarnas företrädesrätt och enligt de begränsningar i aktiekapitalet som framgår av bolagsordningen.

Uppsala i juni 2015

Envirologic är ett miljövårdsföretag för rengöring av hälsovådliga utrymmen med hjälp av avancerad robotteknik.

Envirologic utvecklar robotar för automatisk rengöring av hälsovådliga utrymmen. Robotar har sålts och installerats i ett 20- tal länder. Världsmarknaden för robotsystem inom detta område leds av Envirologic med en marknadsandel överstigande 80 %. Marknadspotentialen enbart i Europa överstiger 10 000 MSEK*.

Envirologic AB har sin verksamhet i Uppsala. Här leds och bedrivs produktutveckling, tillverkning, marknadsföring och försäljning.

Envirologic levererar tekniska lösningar som hjälper våra kunder att skapa rena och hygieniska miljöer på ett konkurrenskraftigt sätt och utan att äventyra sina anställdas hälsa.

Bolaget har levererat totalt närmare 600 robotar till kunder i Europa, Nordamerika och Japan. I nypris motsvarar de installerade robotarna ett värde på ca 165 MSEK. De viktigaste målgrupperna är djurstallar, mälterier samt bilindustri.

För ytterligare information se www.envirologic.se eller kontakta Jan Sandberg via jan.sandberg@envirologic.se eller 018-39 82 30.

* Baserat på statistik från Eurostat.

Taggar: