Nya partnersamarbeten för Envirologic AB (publ)

Envirologic AB (publ) utökar sitt globala distributörsnätverk genom att inleda samarbeten med Australiens största leverantör av utrustning till grisuppfödare Stockyard Industries Pty Ltd samt Vicon Engineering Ltd med ansvar för Irland och Nordirland. Envirologics tvättrobot EVO Cleaner, en automatiserad lösning för tvätt av grisstallar, säljs globalt genom partners på 24 marknader.

”Det är mycket glädjande att vår tvättrobot EVO Cleaner fortsätter att skapa stort intresse runt om i världen. Efterfrågan på automatiserade lösningar inom lantbruket, och inte minst för tunga arbetsmoment i hälsovådliga miljöer, är ökande då det råder brist på arbetskraft. Vidare ser vi ett allt större fokus på, och ökad medvetenhet kring, vikten av biosäkerhet med syfte att minska risken för smittspridning. Dessa behov tillgodoser vår tvättrobot EVO Cleaner, vilket förklarar det ökande intresset från såväl distributörer som grisuppfödare.” säger Envirologics VD Martin Pamrin.

Samarbetena med såväl Stockyard Industries Pty Ltd samt Vicon Engineering Ltd är i en uppstartsfas men har redan resulterat i försäljning av flertalet tvättrobotar, vilket får anses mycket positivt.

”Vi hyser stora förhoppningar på dessa nya samarbeten och ser mycket fram emot att tillsammans med Stockyard Industries Pty Ltd, Vicon Engineering Ltd samt övriga partners fortsätta leverera ledande automatiserade tvättlösningar till grisuppfödare runt om i världen.” säger Envirologics försäljningschef Elin Ringborg..

Envirologic AB är en ledande global leverantör av system för automatisk högtryckstvättning för hälsovådliga miljöer. Envirologic har utvecklat och patenterat tvättroboten EVO Cleaner som minimerar manuellt hälsovådligt tvättarbete och hjälper bolagets kunder att på ett kostnadseffektivt sätt skapa rena och hygieniska miljöer. Envirologic är noterat på Spotlight Stock Market (XSAT: ENVI).