Ytterligare Japanorder

Japanerna beställer ytterligare 7 st. tvättrobotar.

Envirologic levererade i måndags en container innehållande 7 st. robotsystem till deras japanska återförsäljare Nakajima Seisakusho. Idag på onsdagen kom, via E-post, nästa order, ytterligare en container med 7 st. robotar med leverans omgående. Ordern är för Envirologics del värd c:a 2,2 milj. SEK.

Nakajima Seisakusho är en leverantör av utrustning för djurproduktion. De har kunder enbart i Japan som de förser med utrustning både från egen produktion och inköpt. Envirologic har hittills levererat 31 Clever Cleaner till Japan.

-Mycket bra jobbat av japanerna, den positiva känslan vi har för dem bevisas återigen! Ett citat ur mailet: ” Thanks to the good quality of Robots and positive efforts of Mr. Endo & sales staffs, several new customers recently placed orders to Nakajima Seisakusho one after another.visar på ett förtroende för oss och vår produktion som vi alla blir väldigt stolta över. säger VD Jan Sandberg.

Envirologic är ett miljövårdsföretag för rengöring av hälsovådliga utrymmen med hjälp av avancerad robotteknik.

Envirologic utvecklar robotar för automatisk rengöring av hälsovådliga miljöer. Bolaget levererar tekniska lösningar som hjälper våra kunder att skapa rena och hygieniska miljöer på ett konkurrenskraftigt sätt och utan att äventyra sina anställdas hälsa.

Bolaget har levererat totalt närmare 600 robotar till kunder i Europa, Nordamerika och Japan. Robotar har sålts och installerats i ett 20- tal länder. I nypris motsvarar de installerade robotarna ett värde på c:a 210 MSEK. De viktigaste målgrupperna är djurstallar, mälterier samt bilindustri.

Världsmarknaden för robotsystem inom detta område leds av Envirologic med en marknadsandel överstigande 80 %. Marknadspotentialen enbart i Europa överstiger 10 000 MSEK*.

Envirologic AB har sin verksamhet i Uppsala. Här leds och bedrivs produktutveckling, tillverkning, marknadsföring och försäljning.

För ytterligare information se www.envirologic.se eller kontakta Jan Sandberg via jan.sandberg@envirologic.se eller 018-39 82 30.

* Baserat på statistik från Eurostat. http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/agriculture/data/main_tables

Taggar: