• Enwell AB/

BrainHeart Energy Sweden AB fortsätter sin tillväxtresa och förvärvar Everöds Elbyrå AB

Report this content

BrainHeart Energy Sweden AB förvärvar 100% av aktierna i Everöds Elbyrå AB och expanderar därigenom sin verksamhet till södra Sverige.

Everöds Elbyrå är sedan 1996 en av de ledande IVT-återförsäljarna i branschen med 55 års erfarenhet av elinstallationer. Idag är företaget verksamt inom värmepumpar, solceller, laddlösningar och elinstallationer. Bolaget ägs och drivs av VD Conny Nilsson Björling.

BrainHeart Energy Swedens strategi är att konsolidera marknaden för värmepumpar och skapa en plattform för klimatsmarta hem och fastigheter för privatmarknaden, små och medelstora fastighetskunder.

- Vi är mycket glada över att välkomna Conny och alla medarbetarna på Everöds Elbyrå till koncernen och vi ser fram emot att tillsammans fortsätta utveckla affärerna i södra Sverige och koncernen. Förvärvet är ett viktigt nästa steg på vår resa att bygga nationell täckning i Sverige säger Tommy Jarnemark VD för BrainHeart Energy Sweden

För Everöds Elbyrå är försäljningen ett naturligt nästa steg

- Everöds Elbyrå har spelat en viktig roll i utvecklingen av hållbara energilösningar i södra Sverige. Med BrainHeart Energy Sweden som stark ägare kommer vi tillsammans kunna utveckla potentialen till nästa steg säger Conny Nilsson Björling VD och ägare Everöds Elbyrå.

Everöds Elbyrå kommer ingå i region Östergötland/Syd som drivs av regionchef Carl Johan Rösiö

- Potentialen i bolaget är stor och det ska bli spännande att tillsammans med Conny och teamet på Everöds Elbyrå ta bolaget och regionen till nästa nivå säger Carl Johan Rösiö

Utöver att stärka sin position på värmepumpsmarknaden innebär förvärvet också att BrainHeart Energy Sweden breddar sitt erbjudande med sol- och laddlösningar. VD Tommy Jarnemark menar att detta är nästa naturliga steg för koncernen.

- Vi ser att behovet av helhetslösningar inom värmepumpar, sol, laddlösningar och på sikt lagring kommer spela en allt viktigare roll framöver. Genom förvärvet av Everöds Elbyrå tar vi ett första steg i denna riktning.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Tommy Jarnemark, VD
Mail: tommy.jarnemark@brainheart.com
Tel: +46-(0) 76 016 11 36

BrainHeart Energy Sweden gruppen består av moderbolaget BrainHeart Energy Sweden och dotterbolagen BrainHeart Energy Services, BGE Energi- och Vattenborrning, BGE Värmepumpar, Mälardalens Värmepumpcenter, Morkarlby Elektromekaniska, Höjdens Brunnsborrning, Värmepumpcenter i Karlstad, Energikontroll i Söderköping, Klimatteknik Stockholm, Klimatteknik i Väst och Klimatteknik Borr i Väst. Vi växer genom att göra det enkelt och kostnadseffektivt för våra kunder att ta vara på berg- och värmepumpsenergins fördelar och erbjuder helhetskoncept med installation, service och support. Vårt mål är att tillsammans med våra bolag och vår huvudägare Vattenfall bygga ett landstäckande professionellt och effektivt serviceföretag för nuvarande och framtida förnybara energilösningar för privatbostäder samt små och medelstora fastighetsägare.

Taggar: