• Enwell AB/

BrainHeart Energy Sweden Gruppen växer inom förnyelsebara energilösningar för fastigheter i Göteborg, Söderköping, Norrköping, Linköping och Västervik

Report this content

Klimatteknik i Väst AB, samt Klimatteknik i Väst Borr AB är från och med 15/8 en del av Brainheart Energy Sweden gruppen, och blir gruppens första enhet i Göteborgsområdet.

Tidigare i år förvärvades även Energikontroll med verksamhet i Söderköping, Norrköping, Linköping och Västervik.

Brainheart Energy gruppen befäster därmed sin marknadsledande ställning inom installation, borrning och service av bergvärmelösningar samt övriga förnyelsebara energilösningar baserat på värmepumpar för privatfastigheter i Sverige,

”Vi är mycket glada att nu kunna erbjuda våra installationer med helhetsansvar och trygghetsgaranti till fler kunder och i nya geografiska områden med hjälp av Klimatteknik i Väst och Energikontroll i Söderköping, två bolag som definitivt delar den passion och professionalism som vi håller högt i byggandet av Brainheart Energy gruppen” säger Ulf Jonströmer VD för Brainheart Energy Sweden AB.

Bergvärme sänker med beprövad grön teknologi energiåtgången med upp till 70 % jämfört med direktverkande el eller olja. Metoden är vår tids mest ekonomiska och miljövänliga sätt att värma upp våra boenden. Bergvärme är dessutom en i det närmaste oändlig resurs då vi idag enbart utnyttjar en bråkdel av den kapacitet som finns i Sverige. Som Sveriges största leverantör av bergvärme och med vårt partnerskap med Vattenfall, utvecklar vi nya former för att villaägare enkelt och tryggt kan ta del av bergvärmens fördelar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulf Jonströmer, VD och grundare BrainHeart Energy, tel. 073 377 9902
Bertil Carlsén, Förvärvsansvarig, tel. 073 021 1092

Tobias Törnqvist, VD Klimatteknik i Väst AB, tel 070 690 32 70
www.klimatteknik.se
Ola Ljung, VD Energikontroll i Söderköping AB, tel 070 944 42 05
www.energikontroll.nu

BrainHeart Energy Sweden gruppen
består av moderbolaget BrainHeart Energy Sweden AB och dotterbolagen BrainHeart Energy Services, BGE Energi-och Vattenborrning, BGE Värmepumpar, Mälardalens Värmepumpcenter, Morkarlby Elektromekaniska, Höjdens Energi, Höjdens Brunnsborrning, Värmepumpcenter i Karlstad, Energikontroll i Söderköping och Klimatteknik i Väst. Tillsammans är vi Sveriges största helhetsleverantör av bergvärme- och bergkylalösningar med 5-6 installationer per dag och ledande på övriga värmepumpslösning. Vi växer genom att göra det enkelt och kostnadseffektivt för våra kunder att ta vara på berg och värmepumpsenergins fördelar och erbjuder helhetskoncept med installation, service, support och fjärrövervakning/styrning. Vårt mål är att tillsammans med våra bolag och vår partner Vattenfall bygga ett landstäckande professionellt och effektivt serviceföretag för nuvarande och framtida förnybara energilösningar för privatfastigheter

www.brainheartenergy.se

Taggar: