• Enwell AB/

ENWELL expanderar i Sverige genom ett samarbete med grundaren av Mockfjärds Fönster – sjösätter ett koncept med fokus på enkelhet och miljö

januari 18, 2022, Nyheter ENWELL

Tillsammans med Treviona, med mångårig erfarenhet av att etablera skalbara koncept för villamarknaden, inleds nu ett samarbete för att utveckla ett landsomfattande erbjudande för klimatsmarta hem. ENWELL, med en årsomsättning på 450 Mkr och 175 anställda, finns idag på 20 orter från Skåne till Dalarna - och stadigt växande.

ENWELL är på väg att starta ett nytt helhetskoncept inom försäljning, installation och service som vänder sig till husägare. Uppstart sker under våren i Stockholm och kommer under året att lanseras i hela Sverige.

”Vi ser stor potential att öka ENWELLs täckning över Sverige genom att ytterligare stärka vårt erbjudande. Alltid med miljön som ledstjärna och en lokal närvaro med kunden i absoluta centrum i allt vi gör. Vi gläder oss åt samarbetet med Treviona vilkas erfarenhet jag är övertygad om kommer att bidra till konceptets design och utrullning.”, säger Martin Reinholdsson, VD ENWELL AB.

Veli-Matti Heikkinen är grundare av Mockfjärds Fönster, Sveriges ledande fönsterbytare. Idag är han partner och affärsutvecklare på Treviona. Treviona kommer att bidra med stor kunskap om villakundernas behov, men har även ett starkt hållbarhetstänk.

”Att i samarbete med en branschledande aktör som ENWELL få skapa ett koncept som gör det enkelt för villaägare att klimatanpassa huset och samtidigt spara pengar känns väldigt stimulerande.

Nu ser vi fram emot nästa steg och att snart få presentera vårt erbjudande för marknaden” säger Veli-Matti Heikkinen, partner och affärsutvecklare på Treviona.

Samarbetet innebär att båda företagen nu även inleder en rekryteringsprocess för att tillsätta nyckelpersoner som är med och driver expansionsarbetet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Martin Reinholdsson, VD ENWELL AB, mobil: 070 539 67 92,

e-post: martin.reinholdsson@enwell.se

Fakta

Bolagsgruppen ENWELL är ledande i Sverige på hållbara energilösningar för småhus och villamarknaden. Med geotekniken som grund är vår vision att vara det självklara valet för människor som vill leva klimatsmart i sina hem. Via dotterbolagen finns lokal expertis nära 2/3 av Sveriges 2,5 miljoner husägare.

ENWELL AB är ett helägt dotterbolag till Vattenfall och en del av Vattenfalls strategi att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation.

Treviona erbjuder värdeskapande affärsutveckling. Trevionas koncept och kompetenser hjälper företag att skapa lönsam tillväxt. Teamet har kompletterande styrkor och erfarenheter, med kunskaper inom affärsutveckling, styrelsearbete, försäljning, marknadsföring, rekrytering, organisationsutveckling och ledarskap.

Taggar: