Enzymatica sluter avtal med Kronans Droghandel Apotekskedja.

Enzymatica har slutit sitt första kommersiella avtal. Det innebär att Enzymaticas medicintekniska produkt ColdZyme® Munspray mot förkylning kommer att finnas till försäljning i Kronans Droghandels Apotek från och med början av 2013.

- Avtalet är självklart kommersiellt viktigt för oss eftersom apotekskedjorna är en väsentlig del i vår lanseringsstrategi. Det har hela tiden varit vårt mål att lansera i apotekskedjorna i början av 2013 och därför känns det extra glädjande att kunna leverera enligt tidplan, säger Michael Edelborg Christensen, VD på Enzymatica.

Avtalet innebär att Enzymaticas registrerade produkt ColdZyme® Munspray kommer att finnas till försäljning på Kronans Droghandels Apotek i hela landet. Lansering av ColdZyme® Munspray beräknas ske i månadsskiftet januari/februari 2013.

- Att vi på så kort tid från registrering av produkterna fått ett första avtal med en stor apotekskedja ser vi som en kvalitetsstämpel på våra produkter och en bekräftelse på marknadspotentialen. Förhandlingar med övriga apotekskedjor fortlöper enligt plan, säger Michael Edelborg Christensen, VD på Enzymatica.

Michael Edelborg Christensen, VD Enzymatica AB (publ), 0768-14 41 66,
michael.christensen@enzymatica.se