EP Access - Betydande omvärderingspotential efter utskiftning

Report this content

Eolus Vinds rapport för Q3 14/15 var i linje med våra förväntningar. Produktionen var dock något bättre än väntat samtidigt som realiserade kraft- och  certifikatpriser var något i underkant. Vi gör endast marginella justeringar till våra prognoser och bedömer fortsatt att bolaget kommer att etablera 40 nya verk nästa finansiella år 2015/2016E. Aktien handlas på våra uppdaterade prognoser till P/E 10x (2015/2016E) och 8x (2016/2017E) samt till 0,96x eget kapital. Med fortsatt regulatoriskt stöd för vindkraftsektorn samt med en förestående ambitionshöjning i elcertifikatsystemet ser vi en betydande omvärderingspotential i aktien. Det senaste årets utskiftning av en kvarts miljard SEK till ägarna är en iögonfallande påminnelse om Eolus potential att producera aktieägarvärden på relativt kort tid.

Läs den fullständiga analysen på http://epaccess.penser.se/analys/betydande-omvarderingspotential-efter-utskiftning/

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bankaktiebolag. Läs mer på www.penser.se