EOS Russias substansvärde 100,75 kr per aktie per 8 juni

Report this content

Per den 8 juni 2007 uppgick EOS Russias substansvärde till 100,75 kronor. Vid denna tidpunkt utgjorde aktier i UES 75 procent av tillgångarna. Övriga ryska kraftaktier utgjorde 23 procent och kontanta medel cirka procent.

EOS Russia är ett nybildat investmentbolag med säte i Stockholm, som planerar en listning på First North vid Stockholmsbörsen. För närvarande löper ett erbjudande att teckna aktier i EOS Russia. Syftet är att tillföra ytterligare kapital för att genomföra den fastställda strategin att investera i ryska kraftaktier samt att uppnå en god likviditet i EOS Russias aktie.

Anmälningsperioden för erbjudandet löper från den 28 maj till den 12 juni 2007.

EOS Russia, ett nybildat investmentbolag med säte i Stockholm, planerar en listning på First North vid Stockholmsbörsen. Bolagets övergripande mål är att erbjuda en attraktiv avkastning genom investeringar inom den ryska kraftsektorn. Prospekt avseende erbjudandet och upptagande till handel kan laddas ner från EOS Russias hemsida (www.eos-russia.se), HQ Banks hemsida (www.hq.se) och Avanzas hemsida (www.avanza.se). Prospektet tillhandahålls även kostnadsfritt i papperskopia hos EOS Russia och hos HQ Bank (Norrlandsgatan 15 D i Stockholm) samt kan beställas på telefonnummer +46-8-700 00 99. Anmälan om teckning av aktier i erbjudandet sker i enlighet med instruktioner i prospektet.

Stockholm den 9 juni 2007
EOS Russia