Beijer Electronics expanderar i tillväxtländer

Den 1 december öppnade Beijer Electronics ett nytt kontor i Pune, Indien, och expanderar därmed sin geografiska närvaro ytterligare. Öppnandet av kontoret i Indien följer etableringen på den brasilianska marknaden, där ett säljbolag öppnades den 20 september 2011. Expansionen är ett led i att driva Beijer Electronics organiska tillväxt samt stärka den lokala supporten för kunder världen över.

“Den industriella tillväxten i dessa länder och investeringar i dess infrastruktur erbjuder intressanta affärsmöjligheter inom både industriell automation och industriell datakommunikation. Vår etablering i dessa tillväxtländer är ett naturligt steg i vår strategi för att säkra organisk tillväxt och ge support åt lokala kunder”, kommenterar Carl-Johan Zetterberg Boudrie, Vice President Business Development på Beijer Electronics, och fortsätter: ”Att vi nu finns på plats i Brasilien och Indien ger oss en bra utgångspunkt för att stödja våra lokala partners och kunder, samt vara närvarande där våra globala kunder finns.”

De nya kontoren, belägna i Pune, Indien och São Paulo, Brasilien, arbetar nära befintliga partners och hanterar hela Beijer Electronics egenutvecklade produktportfölj.

Beijer Electronics är ett expansivt teknikföretag med lång erfarenhet inom industriell automation och datakommunikation. Bolaget utvecklar och marknadsför produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer Electronics utvecklats till en internationell koncern med verksamhet i 18 länder och en omsättning på 1,2 miljarder kronor 2010. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijerelectronics.se

Den industriella tillväxten i dessa länder och investeringar i dess infrastruktur erbjuder intressanta affärsmöjligheter inom både industriell automation och industriell datakommunikation. Vår etablering i dessa tillväxtländer är ett naturligt steg i vår strategi för att säkra organisk tillväxt och ge support åt lokala kunder.
Carl-Johan Zetterberg Boudrie, Vice President Business Development