Beijer Electronics Group publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2022

BEIJER GROUP har idag publicerat sin års- och hållbarhetsredovisning för 2022 på koncernens hemsida. Årsredovisningen summerar ett framgångsrikt och händelserikt rekordår.

”BEIJER GROUP har lyckats väl i en utomordentligt svår tid, med en rekordstark ökning av såväl orderingång som försäljning, och en lönsamhet som successivt har förbättrats. Vår orderingång ökade med 26 procent till drygt 2,5 miljarder kronor. Vid årets utgång uppgick orderstocken till cirka 1,5 miljarder. Omsättningen ökade med 31 procent till 2,1 miljarder.

Rörelseresultatet uppgick till 201 mkr, vilket innebär en rörelsemarginal på 9,4 procent.” skriver Jenny Sjödahl, vd och koncernchef för BEIJER GROUP, i vd-ordet.

Du hittar årsredovisningen här på bolagets hemsida.

I årsredovisningen återfinns även BEIJER GROUPs hållbarhetsredovisning. En tryckt årsredovisning distribueras under andra halvan av april till de aktieägare som begärt att få den. En engelsk språkversion kommer att finnas tillgänglig på hemsidan i slutet av april.

Informationen är sådan som Beijer Electronics Group är skyldigt att offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden samt lagen om handel med finansiella instrument (1991:980). Informationen lämnades, genom angivna kontaktpersoners försorg, för offentliggörande 2023-04-05 09:00 CET.

Vd och koncernchef Jenny Sjödahl, tel  +46 (0)725 89 60 80
Vice VD och CFO Joakim Laurén, tel  +46 (0)703 35 84 96

Beijer Electronics Group AB är en global teknikkoncern som erbjuder sofistikerade digitala lösningar för industriell datakommunikation och digitala lösningar för styr- och övervakningssystem och IIoT. Bland koncernens kunder finns några av världens ledande globala företag. Sedan starten 1981 har BEIJER GROUP utvecklats till en multinationell grupp av kompletterande affärsenheter med en omsättning på över 2,1 miljarder SEK 2022.

Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Main Markets Mid Cap-lista under symbolen BELE. www.beijergroup.se