Beijer Electronics Groups styrelse har beslutat om överlåtelse av egna aktier

Styrelsen för Beijer Electronics Group har beslutat att verkställa överlåtelse av stamaktier till deltagarna i LTI 2018/2021 och att sälja stamaktier på Nasdaq Stockholm för kassaflödesmässig säkring av sociala avgifter kopplat till LTI 2018/2021. Överlåtelserna till deltagarna sker per den 27 maj 2021, medan överlåtelserna på Nasdaq Stockholm sker under perioden 27 maj till 12 juni 2021.

I enlighet med bolagsstämmans beslut 2018 överlåter Beijer Electronics Group per den 27 maj 2021 110 590 sk. prestationsaktier (stamaktier) till deltagarna i det långsiktiga incitamentsprogram som beslutades av årsstämman 2018, i enlighet med villkoren för programmet. Överlåtelsen sker vederlagsfritt.

I syfte att kassaflödesmässigt säkra sociala avgifter i anledning av LTI 2018/2021, har årsstämman 2021 bemyndigat Beijer Electronics Groups styrelse att, vid ett eller flera tillfällen före årsstämman 2022, fatta beslut om överlåtelse av egna stamaktier på Nasdaq Stockholm för kassaflödesmässig säkring av sociala avgifter kopplat till LTI 2018/2021. Med stöd av stämmans bemyndigande har styrelsen beslutat att överlåta 30 515 egna stamaktier på Nasdaq Stockholm. Försäljningen ska ske under perioden den 27 maj– 12 juni 2021 till ett pris inom det vid var tid gällande kursintervallet för aktien. Försäljningen kommer att rapporteras via Nasdaq Stockholm i enlighet med gällande regler.

Vd och koncernchef Per Samuelsson tel 46 (0)40 35 86 10, mobil 46 (0)708 58 54 40
Vice VD och CFO Joakim Laurén, tel 46 (0)40 35 84 96, mobil 46 (0)703 35 84 96

Beijer Electronics Group AB (publ) är en växande innovationsintensiv koncern inom affärskritisk industriell digital teknologi och IIoT. Med ett starkt fokus på kopplingen mellan människa, teknologi och data är vi stolta över att ha några av de världsledande globala företagen som våra huvudkunder. Sedan starten 1981 har BEIJER GROUP utvecklats till en multinationell koncern bestående av kompletterande affärsenheter med en försäljning på 1,4 miljarder kronor 2020.

Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Main Market under symbolen BELE. www.beijergroup.se