Beijer Electronics slutför sitt förvärv av QSI Corporation

Beijer Electronics meddelar att man igår den 1 november slutförde sitt förvärv av QSI Corporation i USA. Transaktionen offentliggjordes den 22 oktober 2010. Förvärvet är en viktig del av Beijer Electronics tillväxtstrategi som ger en betydande närvaro på den nordamerikanska marknaden. Den initiala köpeskillingen uppgår till 12 miljoner USD för samtliga aktier i QSI Corporation. Därutöver har parterna enats om en prestationsbaserad tilläggsköpeskilling. Den totala köpeskillingen kan maximalt uppgå till 35 miljoner USD.

VD och koncernchef, Fredrik Jönsson
tel +46 (0)40 35 86 10, mobil +46 (0)705 17 16 26
Informationsansvarig, Katarina Erichs Emilson
tel +46 (0)40 35 84 96, mobil +46 (0)703 35 84 96