Ependion publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Ependion har idag publicerat sin års- och hållbarhetsredovisning för 2023 på koncernens hemsida. Årsredovisningen summerar ett framgångsrikt och händelserikt rekordår.

”Under 2023 har vi bekräftat vår förmåga att leverera både tillväxt och lönsamhet på väg mot de finansiella mål som antogs i slutet av 2022. Rörelseresultat ökade med 60 procent till 322 mkr. Det motsvarar en rörelsemarginal på 13 procent och innebär att målet om 15 procents marginal är inom räckhåll givet det förändringsarbete som pågår i affärsenheterna”, skriver Jenny Sjödahl, VD och koncernchef för Ependion, i vd-ordet.

Du hittar årsredovisningen här: https://www.ependion.com/sv/investerare/rapporter-presentationer

I årsredovisningen återfinns även Ependions hållbarhetsredovisning. En engelsk språkversion kommer att finnas tillgänglig på hemsidan under andra halvan av april.

Informationen är sådan som Ependion AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden samt lagen om handel med finansiella instrument (1991:980). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-04-02 09:34 CET.

Vd och koncernchef Jenny Sjödahl, tel  +46 (0)725 89 60 80
Vice VD och CFO Joakim Laurén, tel  +46 (0)703 35 84 96

Ependion AB är en växande global teknikkoncern som erbjuder digitala lösningar för säker kontroll, styrning, visualisering och datakommunikation för industriella tillämpningar i miljöer där tillförlitlighet och hög kvalitet är kritiska faktorer. Bland kunderna finns några av världens ledande företag. Ependion består av självständiga affärsenheter och har en omsättning på cirka 2,5 miljarder kronor 2023 samt dryga tusentalet medarbetare. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Main Markets Mid Cap-lista under symbolen EPEN. ependion.com

Under 2023 har vi bekräftat vår förmåga att leverera både tillväxt och lönsamhet på väg mot de finansiella mål som antogs i slutet av 2022. Rörelseresultat ökade med 60 procent till 322 mkr. Det motsvarar en rörelsemarginal på 13 procent och innebär att målet om 15 procents marginal är inom räckhåll givet det förändringsarbete som pågår i affärsenheterna.