• Ependion AB/

Offentliggörande av förändring av det totala antalet aktier och röster i Beijer Electronics AB (publ)

Per den 30 juni 2011 uppgår aktiekapitalet i Beijer Electronics AB (publ) till 6.311.488 kronor. Det totala antalet aktier och röster uppgår till 18.934.464.

Anledningen till förändringen är teckning av nya aktier med utnyttjande av  teckningsoptioner i serie 2008/2011, beslutat av årsstämman år 2008, samt genomförd uppdelning av aktier (split) som inneburit att varje aktie delats upp i tre aktier av samma aktieslag, beslutat av årsstämman den 27 april 2011.

VD och koncernchef, Fredrik Jönsson,
tel +46 (0)40 35 86 10, mobil +46 (0)705 17 16 26

CFO, Lennart Mauritzson,
tel +46 (0)40 35 86 53, mobil +46 (0)705 52 05 57

Detta pressmeddelande utgör sådan information som Beijer Electronics AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 juni 2011 kl. 09.00 (CET).

Beijer Electronics är ett expansivt teknikföretag med lång erfarenhet inom industriell automation och datakommunikation. Bolaget utvecklar och marknadsför produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer Electronics utvecklats till en internationell koncern med verksamhet i 16 länder och en omsättning på 1,2 miljarder kronor 2010. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista under symbolen BELE. www.beijerelectronics.se

Taggar: