Epiroc AB:s valberedning inför årsstämman 2020

Stockholm: Enligt den instruktion för valberedningen som antagits av Epiroc AB:s bolagsstämma skall valberedningen bestå av en representant för envar av de fyra till röstetalet största aktieägarna, direktregistrerade eller ägargrupperade, som önskar utse en representant. Utöver dessa ledamöter ska styrelsens ordförande vara ledamot i valberedningen.

Följande personer kommer att bilda valberedning inför årsstämman 2020.

Petra Hedengran – Investor AB (ordförande)
Ramsay Brufer – Alecta
Jan Andersson – Swedbank Robur fonder
Javiera Ragnartz – SEB Investment Management AB
Ronnie Leten - Epiroc AB:s styrelseordförande

Epiroc AB:s årsstämma kommer att hållas den 12 maj 2020 kl. 16.00 på Norra Latin City Conference Centre, Stockholm.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan kontakta valberedningens sekreterare på e-post, nominations@epiroc.com, eller per post till Jörgen Ekelöw, Epiroc AB, Box 4015, 131 04 Nacka.

Epiroc är en ledande global produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin. Med banbrytande teknologi utvecklar och tillverkar Epiroc innovativa, säkra och hållbara borriggar, bergbrytnings- och anläggningsutrustning och verktyg. Bolaget tillhandahåller också förstklassig service och lösningar för automation och interoperabilitet. Epiroc har sitt säte i Stockholm, hade intäkter på 38 miljarder kronor under 2018, och har över 14 000 passionerade medarbetare som stödjer och samarbetar med kunder i över 150 länder. Mer information finns på www.epirocgroup.com/se.