Epiroc AB:s valberedning inför årsstämman 2021

Stockholm: Enligt den instruktion för valberedningen som antagits av Epiroc AB:s årsstämma skall valberedningen bestå av representanter för fyra till röstetalet största aktieägarna, direktregistrerade eller ägargrupperade i aktieboken hos Euroclear Sweden, som önskar utse en representant. Utöver dessa ledamöter ska styrelsens ordförande vara ledamot i valberedningen.

Följande personer kommer att bilda valberedning inför årsstämman 2021.

Petra Hedengran – Investor AB (ordförande)
Mikael Wiberg – Alecta
Jan Andersson – Swedbank Robur fonder
Javiera Ragnartz – SEB Investment Management
Ronnie Leten - Epiroc AB:s styrelseordförande

Epiroc AB:s årsstämma kommer att hållas den 28 april 2021 kl. 16.00 i Nacka.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan kontakta valberedningens sekreterare på
e-post,
nominations@epiroc.com, eller per post till Jörgen Ekelöw, Epiroc AB, Box 4015, 131 04 Nacka. Förslag måste inkomma till valberedningen minst sju veckor före årsstämman.

Epiroc är en ledande global produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin. Med banbrytande teknologi utvecklar och tillverkar Epiroc innovativa, säkra och hållbara borriggar, bergbrytnings- och anläggningsutrustning och verktyg. Bolaget tillhandahåller också förstklassig service och lösningar för automation och interoperabilitet. Epiroc har sitt säte i Stockholm, hade intäkter på 41 miljarder kronor under 2019, och har cirka 14 000 passionerade medarbetare som stödjer och samarbetar med kunder i över 150 länder. Mer information finns på www.epirocgroup.com/se.