Epiroc anordnar kapitalmarknadsdag den 1 december

Stockholm: Epiroc, en ledande produktivitets- och hållbarhetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin, kommer att hålla en kapitalmarknadsdag online den 1 december 2021 kl. 15:00.

Syftet med den 2,5 timmar långa presentationen är att ge en uppdatering om Epirocs strategi för lönsam tillväxt. Teman som kommer att behandlas är bl.a. innovation, eftermarknad, effektivisering av verksamheten samt hållbarhet.

Från Epiroc deltar Helena Hedblom, VD och koncernchef; Anders Lindén, Ekonomi- och finansdirektör; samt andra ledare. Instruktioner om registrering kommer att distribueras senare.

Vi ser fram emot ert deltagande!

Epiroc är en vital del av ett hållbart samhälle och en global produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturkunder. Med banbrytande teknologi utvecklar och tillhandahåller Epiroc innovativ och säker utrustning som borriggar, bergbrytnings- och anläggningsutrustning och verktyg för ovanjords- och underjordsapplikationer. Bolaget erbjuder också förstklassig service och annan eftermarknadssupport samt lösningar för automation, digitalisering och elektrifiering. Epiroc har sitt säte i Stockholm, hade intäkter på 36 miljarder kronor under 2020, och har 14 000 passionerade medarbetare som stödjer och samarbetar med kunder i över 150 länder. Mer information finns på www.epirocgroup.com/se