Epiroc digital kapitalmarknadsfika 2020 – öppen för registrering

Stockholm: Epiroc AB, en ledande produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin, kommer att anordna en online-presentation för institutionella investerare, analytiker och finansmedia den 23 november 2020 kl. 15.00. Registreringslänk återfinns nedan.

Epiroc kommer i år att hålla en digital kapitalmarknadsfika med presentationer online istället för en traditionell kapitalmarknadsdag. Syftet med den 2,5 timmar långa presentationen är att ge en uppdatering om Epirocs strategi för lönsam tillväxt. Teman som kommer att behandlas är bl.a. innovation, eftermarknad, effektivisering av verksamheten samt hållbarhet.

Från Epiroc deltar Helena Hedblom, VD och koncernchef; Anders Lindén, Ekonomi- och finansdirektör; samt andra medlemmar av koncernledningen.

Kapitalmarknadsfikat kommer att hållas på engelska och webbsändas live för registrerade deltagare. Vänligen registrera ert deltagande senast den 20 november på www.epirocgroup.com/en/cmd2020. Webbsändningen kommer också att vara tillgänglig på vår hemsida efter eventet.

Vi ser fram emot ert deltagande.

Karin Larsson,
Chef Investerarrelationer

Epiroc är en ledande global produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin. Med banbrytande teknologi utvecklar och tillverkar Epiroc innovativa, säkra och hållbara borriggar, bergbrytnings- och anläggningsutrustning och verktyg. Bolaget tillhandahåller också förstklassig service och lösningar för automation och interoperabilitet. Epiroc har sitt säte i Stockholm, hade intäkter på 41 miljarder kronor under 2019, och har cirka 14 000 passionerade medarbetare som stödjer och samarbetar med kunder i över 150 länder. Mer information finns på www.epirocgroup.com/se.