Epiroc kapitalmarknadsdag: innovation och motståndskraft

Stockholm: Epiroc, en ledande produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin, håller idag kapitalmarknadsdag för institutionella investerare, analytiker och finansiella medier.

Syftet med dagen i Stockholm är att ge ytterligare inblick i Epirocs verksamhet och strategi för lönsam tillväxt och att omfatta teman som intelligent gruvdrift och infrastruktur, eftermarknad och motståndskraft. Epiroc kommer att presentera exempel på sina innovativa 6th Sense automations- och informationshanteringslösningar, som ökar produktiviteten och säkerheten för kunderna.

"Detta är vår andra kapitalmarknadsdag och vi ser fram emot att ytterligare visa våra styrkor och vår affärsmodell för investerarkollektivet", säger Per Lindberg, Epirocs VD och koncernchef. "Vi kommer att fortsätta fokusera på att förbättra våra kunderbjudanden såväl som vår effektivitet, flexibilitet och motståndskraft”.

Epiroc bekräftar sina finansiella mål samt sina senaste marknadsutsikter att bolaget på kort sikt förväntar sig att efterfrågan kommer att ligga kvar på ungefär samma nivå som under det tredje kvartalet.

Kapitalmarknadsdagen omfattar presentationer av Per Lindberg, VD och koncernchef; Anders Lindén, Ekonomi- och finansdirektör; Helena Hedblom, Gruv- och infrastrukturchef; samt andra chefer. Presentationerna kommer att sändas live med start efter kl.13.00 via www.epirocgroup.com/en/cmd2019, och kommer även att finnas tillgängliga senare för visning.

Mattias Olsson, Kommunikationsdirektör

Epiroc är en ledande global produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin. Med banbrytande teknologi utvecklar och tillverkar Epiroc innovativa, säkra och hållbara borriggar, bergbrytnings- och anläggningsutrustning och verktyg. Bolaget tillhandahåller också förstklassig service och lösningar för automation och interoperabilitet. Epiroc har sitt säte i Stockholm, hade intäkter på 38 miljarder kronor under 2018, och har över 14 000 passionerade medarbetare som stödjer och samarbetar med kunder i över 150 länder. Mer information finns på www.epirocgroup.com/se.