Epiroc uppmuntrar aktieägare att förhandsrösta inför årsstämman den 12 maj

Stockholm: Epiroc AB gör det möjligt för aktieägare att utöva sin rösträtt på årsstämman, som hålls den 12 maj 2020, genom förhandsröstning. Det finns även möjlighet för aktieägare att använda Euroclears fullmaktstjänst.

Syftet med förhandsröstning är att minimera antalet personer på årsstämman, vilket i sin tur syftar till att minimera risken för spridning av Covid-19. Epiroc uppmuntrar alla aktieägare att utöva sin rösträtt genom att förhandsrösta alternativt att utnyttja den fullmaktsmöjlighet som Euroclear erbjuder i stället för att deltaga personligen.

En aktieägare som vill utnyttja möjligheten till förhandsröstning ska använda ett särskilt formulär som finns tillgängligt här på Epirocs hemsida. Av formuläret framgår de villkor som gäller för förhandsröstningen. Det ifyllda formuläret måste vara Euroclear tillhanda senast onsdagen den 6 maj 2020. Ifyllt och undertecknat formulär ska skickas till GeneralMeetingService@euroclear.eu.

Mattias Olsson, Kommunikationsdirektör
Jörgen Ekelöw, Chefsjurist
jorgen.ekelow@epiroc.com

Epiroc är en ledande global produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin. Med banbrytande teknologi utvecklar och tillverkar Epiroc innovativa, säkra och hållbara borriggar, bergbrytnings- och anläggningsutrustning och verktyg. Bolaget tillhandahåller också förstklassig service och lösningar för automation och interoperabilitet. Epiroc har sitt säte i Stockholm, hade intäkter på 41 miljarder kronor under 2019, och har över 14 000 passionerade medarbetare som stödjer och samarbetar med kunder i över 150 länder. Mer information finns på www.epirocgroup.com/se.