Förändring av antalet aktier och röster i Epiroc AB

Stockholm: Under juni månad 2021 minskade antalet utstående aktier i Epiroc AB till 1 213 738 703 från 2 427 477 406 och antalet röster till 862 763 138,9 från 1 725 526 277,8. Förändringen är ett resultat av den aktiesplit 2:1 med inlösen som beslutades av årsstämman den 28 april 2021 och som nu genomförts.

Efter genomförd inlösen av aktier är antalet A-aktier 823 765 854 och B-aktier 389 972 849 vilket motsvarar antalet aktier i Epiroc AB före genomförandet av aktiespliten och efterföljande inlösen.

De aktier som tillkom genom aktiespliten handlades på Nasdaq Stockholm mellan den 19 maj 2021 och den 2 juni 2021, och inlöstes enligt stämmans beslut automatiskt av bolaget för 3 kronor per aktie.

Inlösenlikviden erlades den 11 juni 2021.

Antalet aktier och röster i Epiroc AB är nu 1 213 738 703 aktier och 862 763 138,9 röster.

Denna information är sådan information som Epiroc AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 juni 2021 kl. 08.30.

Epiroc är en vital del av ett hållbart samhälle och en global produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturkunder. Med banbrytande teknologi utvecklar och tillhandahåller Epiroc innovativ och säker utrustning som borriggar, bergbrytnings- och anläggningsutrustning och verktyg för ovanjords- och underjordsapplikationer. Bolaget erbjuder också förstklassig service och annan eftermarknadssupport samt lösningar för automation, digitalisering och elektrifiering. Epiroc har sitt säte i Stockholm, hade intäkter på 36 miljarder kronor under 2020, och har 14 000 passionerade medarbetare som stödjer och samarbetar med kunder i över 150 länder. Mer information finns på www.epirocgroup.com/se