Rapport från Epiroc AB:s extra bolagsstämma

Stockholm: Epiroc AB:s extra bolagsstämma godkände idag en andra utdelning om 1,20 kronor per aktie i enlighet med styrelsens förslag.

Avstämningsdagen är den 1 december 2020 och den andra utdelningen förväntas utbetalas av Euroclear Sweden AB den 4 december 2020.

Stämman godkände även förslagen om ändringar i bolagsordningen så att styrelsen inför kommande bolagsstämmor kan besluta om insamlande av fullmakter och möjlighet till poströstning.

Med anledning av Covid-19-pandemin och relaterade restriktioner, och med stöd av tillfälliga lagregler, höll Epiroc den extra bolagsstämman endast genom poströstning.

Protokollet från stämman kommer att publiceras på www.epirocgroup.com/extrastamma.

Epiroc är en ledande global produktivitetspartner för gruv- och infrastrukturindustrin. Med banbrytande teknologi utvecklar och tillverkar Epiroc innovativa, säkra och hållbara borriggar, bergbrytnings- och anläggningsutrustning och verktyg. Bolaget tillhandahåller också förstklassig service och lösningar för automation och interoperabilitet. Epiroc har sitt säte i Stockholm, hade intäkter på 41 miljarder kronor under 2019, och har cirka 14 000 passionerade medarbetare som stödjer och samarbetar med kunder i över 150 länder. Mer information finns på www.epirocgroup.com/se.