Penser Access: Episurf Medical - Dubblering av Episealer under 2017

Report this content

Omsättningen ökade till SEKm 0,5 (0,4) under kvartalet. Ökningen var primärt driven av de prioriterade marknaderna (Tyskland & Belgien). Drivet av nyanställningar för att stödja kommersialiseringen föll rörelseresultatet till SEKm -19 (-11). Resultatet efter skatt uppgick till SEKm -19 (-11) vilket var något sämre än vad vi räknat med. Vi sänker EBIT för 17e med SEKm 2 med anledning av något högre personalkostnader än vad vi tidigare räknat med. Estimaten för 2018 & 2019 lämnar vi oförändrade. Vi ser fortsatt god potential för bolagets produkter och tjänster med anledning av: 1) fortsatt god tillväxt bland implantaten, 2) kliniska studier som bekräftar Episealers positiva effekter på patienter, 3) höjning av priset för bolagets skademarkeringstjänst 4) utkristallisering av lanseringsstrategin för den amerikanska marknaden samt 5) fortsatt geografisk expansion primärt i Västeuropa och Norden. Vi ser fortsatt hög potential i aktien till hög risk.

Läs den fullständiga analysen: https://epaccess.penser.se/analys/dubblering-av-episealer-2017/

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se