Episurf Medical publicerar delårsrapport för första kvartalet 2014

» Koncernens nettoomsättning uppgick till 18 093 SEK (-).
» Resultatet efter finansiella poster uppgick till -8 236 482 SEK (-5 328 903).
» Resultatet per aktie (vägt genomsnitt) uppgick till -1,04 SEK (-0,83).
» Antal anställda vid periodens slut 9 (6).
» Kassa och likvida medel vid periodens slut uppgick till 59 444 068 SEK (18 019 937).
» Första operationen i Polen utfördes inom ramen för Episurf Medicals kontrollerade produktlansering (CPL).
» Under perioden ansökte Episurf Medical om notering på Nasdaq OMX Stockholms huvudlista.
» Episurf Medicals ledningsgrupp utökades med fyra personer och styrelsen förstärktes med en ledamot för att förbereda bolaget för notering på Nasdaq OMX Stockholm.
» I och med denna rapport övergår Episurf Medical till att upprätta delårsrapporter enligt IFRS.

”Arbetet med att etablera Episurf Medicals verksamhet internationellt fortsatte med full kraft under första kvartalet. Första operationen i Polen genomfördes under stor medial uppmärksamhet. Vi har sedan kunnat berätta att patienten upplever smärtfrihet och ökad rörlighet. Operationen är ett viktig led i arbetet med vår internationella kontrollerade produktlansering (CPL).”

Utdrag ur vd Nina Bakes kommentar till delårsrapporten.
Hela rapporten finns som bilaga till detta pressmeddelande och publiceras på bolagets hemsida.

Episurf Medical arbetar för att erbjuda människor med smärtsamma ledskador ett aktivare och friskare liv genom att tillgängliggöra minimalt invasiva samt skräddarsydda behandlingsalternativ. Episurf Medicals individanpassade implantat Episealer® och kirurgiska borrmallar Epiguide® har utvecklats för behandling av lokala broskskador i leder. Med hjälp av Episurf Medicals μiFidelity® system kan implantaten kostnadseffektivt anpassas till respektive persons unika skada för optimal passform och minimalt ingrepp.

Episurf Medical har huvudkontor i Stockholm, Sverige. Aktien (EPIS B) är listad på NASDAQ OMX First North med Wildeco Ekonomisk Information AB som Certified Adviser. Mer information finns på bolagets hemsida: www.episurf.com

Nina Bake, vd Episurf Medical
         Tel: +46 (0) 736-125 563