Episurf presenterar kommersiella fokusområden på dagens kapitalmarknadsdag

Vid dagens Kapitalmarknadsdag presenterar Episurf Medical (NASDAQ: EPIS B) strategiska fokusområden inklusive geografisk expansion till nya marknader, däribland USA, samt nya produkter som adresserar artros i olika leder.

Under Kapitalmarknadsdagen kommer vd Pål Ryfors, medlemmar i ledningsgruppen och nyckelkunder att presentera och diskutera en tillväxtstrategi som fokuserar på tre primära aspekter:

• Nya kunder – fortsatt kundanskaffning på befintliga marknader
  • Nya marknader – geografisk expansion i nya områden, inklusive USA
  • Nya produkter – produkter avsedda för artros, som företaget ser som viktiga tillväxtdrivare de kommande åren

Utöver detta kommer de medverkande nyckelkunderna att presentera femårsdata från en internationell multicenterstudie samt diskutera sina personliga erfarenheter av knäimplantatet Episealer®.

Under de senaste åren har Episurf spenderat betydande operativa och finansiella resurser på ackumulering av starka kliniska data. Genom både nationella och internationella kliniska studier finns det nu betydelsefulla bevis på att Episealer®-teknologin inte bara fungerar, utan levererar robusta kliniska resultat till en krävande patientpopulation avseende ålder och aktivitetsnivå. Idag driver bolaget tre parallella processer riktade mot olika produktlanseringar på den amerikanska marknaden. Bolaget upplever också tillväxt i verksamheten utanför USA, efter en utmanande period under pandemin.

"Vi är glada över att på dagens Kapitalmarknadsdag kunna sammanfatta det senaste årens arbete och vi hoppas kunna ge investerare en tydlig bild av de framtida möjligheter vi ser för denna teknologi, vilket inkluderar våra planer för USA. Efter en period med betydande fokus på kliniska data, IP och teknologiutveckling lanserar vi nu ytterligare produkter baserade på vår patientspecifika plattform och vi vänder oss till ytterligare marknader”, säger Pål Ryfors, vd Episurf Medical.