Förändrat antal aktier i Episurf Medical AB

Antalet aktier i Episurf Medical har under juni ökat med 16 877 aktier av serie B, innebärande en ökning av aktiekapitalet med 5 063,10 kronor. Ökningen är en följd av en riktad nyemission till Michael Edward McEwan som beslutades på bolagets årsstämma den 6 maj 2015.

Det totala antalet aktier uppgår därefter till 7 973 456, varav 1 741 228 A-aktier och 6 232 228 B-aktier.

Lena Lones, CFO Episurf Medical AB (publ)
Tel: +46 (0) 707 18 19 75, e-post:
ir@episurf.com

Episurf Medical arbetar för att erbjuda människor med smärtsamma ledskador ett aktivare och friskare liv genom att tillgängliggöra minimalt invasiva samt skräddarsydda behandlingsalternativ. Episurf Medicals individanpassade implantat Episealer® och kirurgiska instrument Epiguide® används för behandling av lokala broskskador i leder. Med Episurf Medicals μiFidelity®-system anpassas implantaten kostnadseffektivt till respektive persons unika skada för optimal passform och minimalt ingrepp.

Episurf Medical har huvudkontor i Stockholm, Sverige. Aktien (EPIS B) är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på bolagets hemsida: www.episurf.com. Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Episurf Medical AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknad och/eller lagen om handel med finansiella instrument.