Första Episealer®-operationen i USA utförd

Episurf Medical (NASDAQ: EPIS B) meddelar idag att första Episealer®-operationen i USA har genomförts. Operationen genomfördes av dr Doug Haltom, MD vid West Tennessee Bone & Joint Clinic i Jackson, Tennessee (Clinical Research Solutions, Jackson, TN), inom bolagets IDE-studie, EPIC-Knee: Episealer® Knee System IDE Clinical Study.

”Operationen gick jättebra idag. Operationsinstrumenten fungerade extremt väl. Jag ser fram emot framtiden med denna produkt och detta ingrepp” säger dr Doug Haltom, MD.

”Detta är självklart en stor milstolpe för oss, och vi vill rikta ett stort tack till samtliga inblandade. Vi ser fram emot många fler operationer i USA, men den första operationen i USA är verkligen en speciell milstolpe för oss”, säger Pål Ryfors, vd Episurf Medical.