Lovande kliniska resultat från användning av Episealer® har accepterats för presentation vid årsmötet för Australian Knee Society

Episurf Medical (NASDAQ: EPIS B) meddelar idag att den vetenskapliga sammanfattningen ”Clinical results of an individualized mini-metal implant for focal cartilage lesions in the knee” av docent Karl Eriksson et al. har accepterats för presentation vid årskongressen för Australian Knee Society (AKS). Kongressen arrangeras i Broome, Australien, den 11-13 oktober 2018. Sammanfattningen behandlar interimsresultat från en europeisk multicenterstudie av knäimplantatet Episealer® och den kommer presenteras av docent Karl Eriksson från Södersjukhuset i Stockholm.

”Vi är mycket glada över att kliniska resultat från användningen av Episealer®-implantatet presenteras vid detta möte. Resultaten visar höga patientrapporterade resultat och låg revisionsfrekvens vilket är exakt det vi önskar uppnå. Våra användare bekräftar behandlingsgapet och alla bevis för framgångsrik behandling av denna patientgrupp är högintressanta. Vi utvärderar för närvarande de regulatoriska förutsättningarna för en marknadslansering i Australien, och det är definitivt en marknad för oss på medel till lång sikt.” säger Pål Ryfors, vd Episurf Medical.