Nytt patentbeviljande i Europa för Episurf Medical

Europeiska patentverket EPO har meddelat sin avsikt att bevilja Episurf Medical (NASDAQ: EPIS B) ytterligare ett europeiskt patent. Patentet, benämnt ”Metod och nod för tillverkning av kirurgisk utrustning för broskskador”, innefattar den medicintekniska bildsegmenteringsprocess som används för visualisering av ledskador samt för tillverkning av Episurf Medicals patientspecifika ledimplantat och kirurgiska instrument.

”En omfattande patentportfölj som stödjer olika aspekter av vår teknologi har länge varit ett prioriterat område, och detta patent utgör en viktig del av den. Detta beviljande följer tidigare godkännanden för denna patentfamilj i Kina och Australien”, kommenterar Pål Ryfors, vd, Episurf Medical.

Denna information är sådan information som Episurf Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 11.30 den 14 mars 2018.