Professor Niek van Dijk ansluter till Episurf Medicals Clinical Advisory Board

Episurf Medical (NASDAQ: EPIS B) utökar sin Clinical Advisory Board med Professor Niek van Dijk. Professor van Dijk är en ledande profil inom fotledskirurgi på global basis och han har behandlat människor över hela världen, vilket också inkluderar flera framstående idrottare.

Professor van Dijk är professor inom ortopedi vid universitetet i Amsterdam och han var tidigare chef för ortopediska avdelningen vi AMC (Academic Medical Center) sjukhuset i Amsterdam. Han arbetar för närvarande vid FIFA Medical Centres of Excellence i Madrid, Clinci Ripoll, de Prado & van Dijk (i anslutning till Real Madrids stadion Santiago Bernabéu) och i Porto vid Clinica de Dragão (i anslutning till FC Portos stadion Estádio Dragão). Professor van Dijk är chefredaktör vid Journal of ISAKOS (JISAKOS) och har innehaft ett flertal internationella förtroendeuppdrag, exempelvis som president för European Society for Sport Traumatology, Knee Surgery and Arthroscopy (ESSKA), ESSKAS fotledssektion (ESSKA-AFAS), Nederländernas ortopediska förening och Nordiska ortopedföreningen (NOF). Han har publicerat över 350 vetenskapliga artiklar, ett antal böcker och håller årligen ca 25 internationella föreläsningar.

”Vi är mycket glada över att Professor van Dijk ansluter till vår Clinical Advisory Board då hans kunskap och erfarenhet som fotledskirurg är oöverträffad. Episurf Medical har meddelat sin avsikt att lansera ett patientspecifikt implantat för fotleden, och vi hade inte kunnat önska oss en mer kvalificerad kandidat till vårt team” säger Professor Leif Ryd, senior medicinsk rådgivare, Episurf Medical.

Denna information är sådan information som Episurf Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 16.20 den 1 april 2019.