Eplay medlem i Bazaar

Report this content

EPLAY: EPLAY MEDLEM I BAZAAR Eplay ansluter sig till Hewlett-Packards Mobile E-Services Bazaar. Detta samarbetsprojekt har bildats för att skapa en global marknadsplats för operatörer och företag inom e-handel och e-tjänster. Marknadsplatsen kommer att innehåller såväl WAP-lösningar som röst- och taltjänster. Eplay har tecknat avtal med Hewlett-Packard om att delta i detta projekt. I och med detta ansluter sig Eplay som en så kallad "content provider" i Hewlett-Packards Mobile E-Services Bazaar som stödjer mobila e- servicetjänster och bidrar till utvecklingen av omfattande innovativa produkter. "Genom att vidareutveckla samarbetet med Hewlett-Packard kommer Eplay att nå en bredare grupp intressenter. Samtidigt kommer Eplay att kunna öka takten med att vidareutveckla de programvaruapplikationer som är speciellt anpassade för WAP-marknaden" säger Eplays VD Joachim Kamph. Hewlett-Packard Mobile E-Services Bazaar Mobile E-Services Bazaar är ett gemensamt kommersiellt samarbete som leds av Hewlett-Packard. Det är Hewlett-Packards avsikt att utveckla Bazaar till en global marknadsplats där medlemmarna kan informera operatörer och företag om deras mobila e-tjänster och e-handelsprodukter, men även för att dessa skall erhålla en möjlighet att skapa nya kontakter med potentiella samarbetspartners. Hewlett-Packard främjar samarbete med och sinsemellan företag inom projektet. Hewlett-Packard kommer även uppmuntra andra intresserade parter att skapa och utveckla prototyper och referensanläggningar för e-handel och e-tjänster. Varje medlem förbinder sig att följa Bazaar Operating Principles, som innebär att a) utveckla sina applikationer på ett sådant sätt att de är fullt kompatibla med HP-UX, E-Speak b) försäkra sig om att de kommersiella applikationer som tas fram av de enskilda medlemmarna görs tillgängliga och c) förbinda sig att göra de applikationer som den enskilde medlemmen tar fram är WAP-kompatibla. Hewlett-Packard erbjuder medlemskap i Bazaar till företag inom telekomindustrin och närliggande branscher vilka förväntas bidra till den tekniska utvecklingen. Idag finns det ett stort antal medlemmar av vilka de största är Alcatel, Benefon, Ericsson, Nokia och Motorola. "Vi är mycket nöjda med att jobba tillsammans med Eplay på Mobile E- Services Bazaar. Eplay är ett bra exempel av ett mobilt företag, som kommer från Helsingfors-Stockholm korridoren, som också kallas Silicon Valley av mobilitetet," säger Atte Miettinen, direktör av den första Mobile E-Services Bazaar i Helsingfors, Finland. Eplay utvecklar nyckelfärdiga programvarulösningar för kasinospel, sports betting förströelsespel med WAP och Webbaserade plattformar. Inofficiell handel i Eplay, med kortnamnet EPLY, sker hos Net Capital AB. Kursinformation finns i SIX-systemet på sidan 475 eller på http://www.netcapital.se Hewlett-Packard är en ledande leverantör av lösningar och tjänster för databehandling, utskrifter och bildhantering för både företag och hemmiljö. I fokus för HPs satsningar står de möjligheter som öppnas med Internet och spridningen av elektroniska tjänster. Vid mitten av kalenderåret 2000 lanserar HP Agilent Technologies som ett oberoende företag. Agilent omfattar HPs verksamhet inom test- och mätteknik, komponenter, kemiska analyssystem och hälsovårdssystem. Företaget har en ledande ställning inom många olika marknadssegment. HP har 83 200 anställda. Omsättningen uppgick under 1999 till 42,4 miljarder dollar. För ytterligare information kontakta: Joachim Kamph Hans Wester Verkställande direktör Mobile E-Services Bazaar Eplay AB (publ.) Hewlett-Packard Mobiltelefon 0708-42 86 00 Telefon 08-444-2846 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/18/20000218BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/18/20000218BIT00380/bit0002.pdf