Epsilon bjuder in till ”Sveriges största grupparbete”

Report this content

Med start idag, torsdag, inleder Epsilon det vi kallar ”Sveriges största grupparbete”. Uppropet till alla med intresse för teknik är att gå in på www.framtidenskonsult.nu för att ge idéer och förslag kring hur arbetet i konsultbranschen måste utvecklas för att bättre möta morgondagens krav. Syftet är att skapa en debatt kring ingenjörens framtida roll och att finna nya infallsvinklar för tjänsteföretag inom teknik och systemutveckling.

Sajten www.framtidenskonsult.nu riktar sig främst till blivande konsulter, köpare av konsulttjänster, universitet och högskolor, samarbetspartners, leverantörer samt till konsultbranschen i stort. Adressen till sajten kommer att exponeras via annonser i dags-, fack- och affärspress och i form av internetbanners.

Mats Boström, VD och koncernchef i Epsilon:
– Fackförbundet Sveriges Ingenjörer lyfter fram ingenjören som en hjälte. Ett synsätt som vi verkligen delar. Morgondagen kräver tekniska lösningar som inte bara är innovativa, utan också förenar de tre storheterna teknik, ekonomi och miljö. Skall vi vara långsiktigt konkurrenskraftiga måste vi våga tänka i nya banor och utmana gamla sanningar och branschkonventioner.

– För att kunna hantera alla idéer och förslag i Sveriges största grupparbete och omsätta dem i praktiken, använder vi oss av en etablerad metod för informationshantering. Resultatet kommer längre fram att publiceras på Epsilons webbplats.

Som ytterligare en markering i framtidsarbetet ger Epsilon ut den 64-sidiga boken ”Framtidens konsult”. Boktiteln är inte tänkt att vara en slogan, utan skall ses som Epsilons vision, attityd och förhållningssätt till konsultrollen. Boken kan beställas på www.framtidenskonsult.nu