Epsilon en av Sveriges bästa arbetsgivare för femte året i rad

Konsultföretaget Epsilon är för femte året i rad rankad som en av Sveriges bästa arbetsgivare. I employer branding-företaget Universums årliga undersökning, Sveriges Bästa Arbetsgivare, har 15 100 medarbetare betygsatt sin nuvarande arbetsgivare utifrån kriterierna intern identitet, nöjdhet och lojalitet.

Epsilon rankas bland topp 20-företagen.

Undersökningen baseras på vad våra medarbetare själva tycker om sin arbetsplats. Därför är det extra roligt att för femte året i rad rankas i topp, säger Mats Boström, koncernchef för Epsilon AB.

Epsilon har 1 550 anställda, främst civilingenjörer, systemvetare och högskoleingenjörer.

Det är viktigt för oss att kunna attrahera och behålla Sveriges bästa medarbetare. Förutsättningen för detta är att Epsilon är ett företag där de anställda trivs, känner gemenskap och där varje medarbetare ges möjlighet till utveckling, både vad gäller personlig kompetens och yrkesmässiga utmaningar, menar Mats Boström.

Följande trender kan urskiljas i årets upplaga av Sveriges Bästa Arbetsgivare:

• Konsultbolagen är i topp, de lyckas skapa stor nöjdhet internt.
• Hög ersättning, stark image och tydliga karriärmöjligheter, är framgångsfaktorer för topp 20.
• Minskad lojalitet bland medarbetarna är en bidragande orsak till att flera storföretag tappar i årets ranking.

Om undersökningen Sveriges Bästa Arbetsgivare
Resultatet baseras på tre faktorer där varje faktor representerar en tredjedel av resultatet.

- Intern identitet: hur bra medarbetarna anser att sin arbetsgivare levererar, arbetsgivarens rykte och image, jobbegenskaper, människor och kultur samt ersättning och möjlighet att avancera.
- Nöjdhet: hur nöjda medarbetarna är utifrån ett helhetsperspektiv.
- Lojalitet: hur benägna medarbetarna är att stanna kvar hos sin nuvarande arbetsgivare.

2011 års undersökning besvarades av totalt 15 100 yrkesverksamma personer och genomfördes mellan juni och september av Universum i samarbete med de olika arbetsgivarna och ett antal samarbetspartners. Läs mer på www.universumglobal.com/sba2011

För ytterligare information, kontakta: Mats Boström, koncernchef Epsilon AB Telefon: 0703-79 07 45 E-post: mats.bostrom@epsilon.nu

Utifrån en ny syn på konsultrollen erbjuder Epsilon ett brett urval av expertis inom teknik- och systemutveckling. Med en organisation som är nyfiken, alert och flexibel skapar vi lösningar som tillför våra kunder betydande växtkraft, både på kort och lång sikt.