Epsilon firar 25 år med Volvo Personvagnar

Report this content

I år är det 25 år sedan konsultföretaget Epsilon och Volvo Personvagnar inledde ett framgångsrikt samarbete. För att fira detta har Epsilon beställt 50 miljöbilar av Volvo Personbilar.

– Vi har beställt 50 exemplar av Volvos C30 1.8 Flexifuel-modell. Det är ett utmärkt sätt att visa hur mycket vi värdesätter vårt långvariga samarbete med Volvo Personvagnar. Efter 25 lyckade år ser vi fram emot minst lika många år till, säger Mats Boström, VD och koncernchef för Epsilon.

Bilarna är specialfolierade och kommer således att fungera som en ny kanal och som ett miljövänligt led i Epsilons marknadsföring. Därtill får en allt större del av personalens nödvändiga resor en mera tydlig miljöprofil.

– Det viktigaste bidraget till miljöarbetet sker dock genom det som är företagets affärsidé, nämligen att hitta nya innovativa lösningar på tekniska utmaningar, säger Mats Boström.

– Vi är övertygade om att framtidens lösningar till stor del ligger i skärningspunkten mellan teknik, ekonomi och miljö. För att konsumenterna ska välja miljösmarta produkter krävs tekniska lösningar som underlättar för konsumenten och samtidigt ger ekonomiska incitament. För oss står Volvo C30 som en symbol för allt detta.

Epsilon tar emot miljöbilarna av Thomas Andersson, VD för Volvo Personbilar Sverige AB, onsdagen den 3 december klockan 10.00 i Göteborg.

Taggar: