Epsilon huvudleverantör till massaindustri

Epsilon har tecknat nytt ramavtal med Södra Cell AB, en av världens ledande tillverkare av pappersmassa. Avtalet innebär att Epsilon blir huvudleverantör av konstruktionstjänster vid en anläggning och leverantör vid ytterligare tre.

– Södra och Epsilon har ett välfungerande samarbete sedan länge och Epsilon har den specifika kompetens vi behöver, säger Martin Ejermark, inköpskoordinator på Södra. – Uppdraget omfattar konstruktion av tryckkärl och rörsystem, samt projektledning. Vi blir huvudleverantör till en anläggning och kommer dessutom att vara involverade i projekt vid ytterligare tre anläggningar. Södra är idag dessutom en stor producent av fjärrvärme, vilket medför att vi kan dra nytta av vår stora kompetens på energiområdet, säger Mats Boström, VD och koncernchef för Epsilon AB. Södra Cell ingår i Södrakoncernen, som tillverkar pappersmassa, trävaror, inredningsdetaljer och bioenergi. Södra Cells massabruk finns i Tofte och Folla i Norge, samt i Mönsterås, Mörrum och Värö i Sverige.