Epsilon medverkar vid hearing om utbildningskvalitet

Onsdagen den 29 oktober medverkar Epsilon vid ”Kvalitetsindikatorer för högre utbildning – en hearing kring utbildningskvalitet” i Stockholm. Arrangemanget är ett samarbete mellan Sveriges Riksdag, Civilekonomerna, Jusek, Sveriges Ingenjörer och Almega. Från Epsilon medverkar Christer Hoberg, VD Epsilon Embedded Systems Öresund AB, för att ge en bild av hur arbetsgivare ser på kompetens med kvalitet.

– Min roll är att försöka förmedla en tydlig bild av vad vi som arbetsgivare värdesätter när det gäller utbildningskvalitet. Det finns ett växande intresse från utbildningsinstitutionerna att föra en dialog med studenternas blivande arbetsgivare om arbetsmarknadens krav. Vi vill gärna vara en aktiv part i den dialogen, säger Christer Hoberg.

Hearingen öppnas av Sofia Larsén, ordförande för riksdagens utbildningsutskott. Bland övriga medverkande finns exempelvis representanter för Sveriges kommuner och landsting, FIBAA (International Agency for the Quality Assurance and Accreditation of Programs and Higher Education Institutions) och SACO:s studentråd.