Epsilon tecknar treårigt ramavtal med danska DONG Energy

Epsilon tecknar treårigt ramavtal för tjänster inom elektriska instrument och mekaniska processer med danska DONG, ”Dansk olie og naturgas”, ett av de ledande energibolagen i norra Europa.

Energibranschen är under stark utveckling. Stora investeringar sker i ny energi, bland annat i vindkraft och i utvinning av olja i Nordsjön. DONG Energy har en framskjuten position inom området, och avtalet mellan DONG och Epsilon vässar den gemensamma tekniska kompetensen inför framtidens krav.

– Det är inspirerande att få samarbeta med en av norra Europas ledande aktörer inom energibranschen. Det ger oss en möjlighet att bidra med vår expertis inom teknik- och systemutveckling, samtidigt som vi får möjlighet att utvecklas ytterligare inom energiområdet, säger Mats Boström, koncernchef för Epsilon.

DONG Energy grundades 2006 genom en sammanslagning av flera olika aktörer. Företaget har 6 000 anställda, och huvudkontoret finns i Skærbæk. Epsilon ska under en treårsperiod leverera projektledning, mekanisk konstruktion, elektriska instrument och automation.

– Vi ser fram emot de kommande tre åren då vårt team kommer att spetsa sig inom kompetensområdena, samtidigt som det blir lärorikt att få verka på den danska marknaden med en aktör som DONG Energy, säger Mikkel Jensen, kundansvarig på Epsilon.

För ytterligare information, kontakta:

Mats Boström, koncernchef Epsilon
Telefon: 0703 – 79 07 45
E-post: mats.bostrom@epsilon.nu

Mikkel Jensen, kundansvarig Epsilon/DONG
Telefon: 0761 – 37 90 44
E-post: mikkel.jensen@epsilon.nu

Utifrån en ny syn på konsultrollen erbjuder Epsilon ett brett urval av expertis inom teknik- och systemutveckling. Med en organisation som är nyfiken, alert och flexibel skapar vi lösningar som tillför våra kunder betydande växtkraft, både på kort och lång sikt.