Epsilon uppfyller utökade medicinska regelkrav

Epsilon har blivit certifierade för att klara utökade medicinska krav enligt kvalitetssystemet ISO 13485. Certifieringen innebär att företaget uppfyller specificerade medicinska regelkrav med avseende på bland annat processer, dokumentation och riskhantering.

– Medicinteknik är ett viktigt fokusområde där vi satsar stort. ISO 13485 är ett globalt certifikat som ger oss en tydlig kvalitetsstämpel inom det här området, säger Christer Hoberg, VD Epsilon Embedded Systems. Epsilon arbetar med flera aktörer på det medicintekniska området och är medlemmar i Medicon Valley. Med certifikatet får Epsilon en konkurrensfördel gentemot andra leverantörer. – Certifikatet innebär exempelvis att vi som uppdragsgivare får lättare att välja och kvalificera en leverantör. En certifiering enligt ISO 13485 är ju ett mått på att en leverantör håller en viss standard avseende struktur och dokumentation, säger Anders Jacobson, utvecklingschef ProstaLund.