Epsilon utvald leverantör till Volvo Personvagnar

Volvo Personvagnar har avgjort vilka leverantörer av ingenjörstjänster man ska arbeta med framöver. Epsilon är ett av företagen som fått förtroendet att som utvald leverantör fortsätta samarbetet tillsammans med Volvo.

– Vi har haft ett välfungerande samarbete med Epsilon under lång tid och de har varit lyhörda för de krav vi ställer, säger Anders Ekstrand, senior purchaser på Volvo Car Corporation. – Fordonsindustrin står inför intressanta teknologiska utmaningar framöver. För Epsilon är det en viktig milstolpe och vi är mycket stolta över att vi får möjlighet till ett fördjupat och långsiktigt samarbete med Volvo även framöver, säger Mats Boström, VD och koncernchef för Epsilon AB. För Epsilon innebär avtalet stora möjligheter. – Uppdragen handlar till stor del om avancerad teknikutveckling. Vi har ett brett tjänsteutbud som omfattar bland annat inbyggda system, beräkning, konstruktion och produktion – en bredd som få företag kan visa upp. Volvo är ett framtidsföretag och det är en stor ära för oss att få vara en utvecklingspartner, säger Elisabeth Öhrn, kundansvarig för Volvo på Epsilon i Göteborg. Avtalet löper till och med 2010.