Rekordkvartal för Epsilon - i dubbel bemärkelse

Konsultföretaget Epsilon inleder året med ett rekordstarkt kvartal. Omsättning, resultat och trivsel slår nya rekord. Koncernen visar ett resultat på över 50 miljoner för de första tre månaderna. Omsättningen ökade med 25 procent samtidigt som man noterar den högsta trivseln någonsin bland personalen. Resultatmässigt kan det jämföras med 2007, som i sig var ett rekordår, där resultatet för hela året blev en bit över 100 miljoner kronor.

– Det är oerhört glädjande att vi inleder 2008 så starkt, med det bästa kvartalet i koncernens historia. Det sker samtidigt som vi, både i externa undersökningar och interna mätningar, har den högsta trivselnivån någonsin bland våra medarbetare. För bara några veckor sedan rankades vi för andra året i rad som en av Sveriges bästa arbetsgivare, säger Mats Boström, VD för Epsilon AB.

– Framgångarna är resultatet av hårt arbete under många år. Vi håller oss till vårt koncept, samtidigt som vi på en och samma gång jobbar både smartare och effektivare. En nyckelfaktor i vårt framgångskoncept är att medarbetarna ska trivas och känna delaktighet, då kommer också resultaten, menar Mats Boström.