Rekordorder till Epsilon från fordonsindustrin

Report this content

Konsultföretaget Epsilon tar en rekordorder med ett ordervärde på nära 100 miljoner kronor. Uppdraget är inom robotteknik som är ett av Epsilons spetskompetensområden och innebär utveckling av produktionslinjer till en ledande tillverkare av tunga fordon.

– Det råder fortfarande stor osäkerhet på marknaden, men denna order kan ses som ett tecken på att en stabilisering håller på att ske, säger Mats Boström, VD och koncernchef för Epsilon AB. – Projektet sker i samarbete med det tyska företaget ThyssenKrupp System Engineering, som är en långvarig samarbetspartner till Epsilon. Ordervärdet är för Epsilons del nära 100 miljoner kronor. – Epsilon är en strategisk nyckelpartner för oss inom robotteknik, säger Bernard Roach, affärsutvecklingschef på ThyssenKrupp System Engineering. – Uppdraget har redan påbörjats och kommer huvudsakligen att utföras av Epsilons bolag i Olofström där det ger fler arbetstillfällen, säger Paul Jarnehäll, VD och platschef för Epsilons bolag i Olofström. Epsilons VD och koncernchef Mats Boström ser denna order som ett viktigt tecken inför företagets framtid. – Vi har med denna order återigen fått ett tydligt kvitto på att förtroendet för oss är stort och att vi ses som en strategisk leverantör våra uppdragsgivare vill ha med sig in i framtiden, säger Mats Boström.

Taggar: