Brist på svensk affärslitteratur - EQP startar bokförlag

Report this content

EQP Business School AB med några av landets främsta föreläsare breddar sin verksamhet genom att starta ett bokförlag. EQP kommer att börja med att erbjuda den svenska marknaden förstklassig affärslitteratur inom försäljning, kundservice, kommunikation och ledarskap.

Nyligen lanserades förlagets tredje bok ”Ge kunden en positiv chock”. En bok om kundservice skriven av PG Wettsjö. I våras lanserades ytterligare två böcker som handlar om försäljning. ”Det är brist på svensk litteratur med verklig spetskompetens inom försäljning och kundservice. Vi fyller ett tomrum på marknaden”, säger Jan-Erik Nilsson, VD på EQP.

Det finns en uppsjö affärslitteratur, men det är många gånger svårt för läsaren att veta vad man ska välja. Många böcker håller dessutom låg kvalitet och lär ut metoder som inte fungerar.

Finns det inte redan tillräckligt med bokförlag?
"Jo, men inte inom detta område", fortsätter Jan-Erik Nilsson. " Efter att vi har utbildat över 100 000 personer inom försäljning och kundservice i ett 100-tals företag så har vi samlat på oss erfarenhet inom området. Vi menar oss veta var behovet finns".

Vilka är författarna?
"Vi kommer att blanda erfarna författare med nya som debuterar genom EQP förlag. Stommen kommer att vara erfarna sälj- och kundserviceutbildare. Vi vet vilka föreläsare och författare som har metoder som fungerar i det verkliga livet. Vårt bokförlag kommer att fylla ett tomrum", säger Jan-Erik.

Om EQP Förlag
EQP förlag ger ut högklassig affärslitteratur skriven av erfarna föreläsare och utbildare inom områdena försäljning, kundservice, ledarskap, presentationsteknik och motivation.