ESML Intressenter har ökat innehavet i Securitas Direct till 80,8% under budets slutliga acceptperiod

Baserat på slutgiltig sammanräkning av accepter inkomna vid anmälningsperiodens utgång den 28 mars, 2008 hade ytterligare 12 667 565 aktier av serie B lämnats in i Erbjudandet, inklusive de aktier av serie B som var föremål för oåterkalleliga åtaganden från en grupp aktieägare. Samtliga 7 455 000 utestående teckningsoptioner har lämnats in i samband med Erbjudandet. ESML Intressenter har därmed hittills säkrat kontrollen över 80,8% av kapitalet och 86,5% av rösterna, beräknat före full utspädning, samt 81,2% av kapitalet och 86,7% av rösterna efter full utspädning inklusive de teckningsoptioner som lämnats in i Erbjudandet.

För aktieägare som har accepterat Erbjudandet under den senaste förlängningen av anmälningsperioden förväntas redovisning av likvid påbörjas omkring den 3 april, 2008.

ESML Intressenter kan komma att förvärva Securitas Direct aktier i marknaden, om och när så anses lämpligt.

ESML Intressenter har framställt begäran om kallelse till extra bolagsstämma för val av ny styrelse samt närliggande ärenden. Ytterligare information kommer att offentliggöras av Securitas Direct i vederbörlig ordning.

För ytterligare information om Erbjudandet se ESML Intressenters Erbjudandehandling från den 3 december 2007 samt tillägg till Erbjudandehandlingen från den 20 december 2007 och den 8 februari 2008.

Stockholm, 31 mars, 2008

ESML Intressenter AB

För ytterligare information kontakta:

EQT mediakontakt
Johan Hähnel