• EQT/

ESML Intressenter offentliggör tillägg till erbjudandehandlingen avseende ESML Intressenters bud på Securitas Direct AB (publ)

Detta erbjudande lämnas inte (och inte heller godkänns accept av aktieägare eller någon annan för aktieägares räkning) i något land där lämnande av erbjudandet eller godkännande av accept av detta inte skulle vara förenligt med lagar och regler i sådant land. Erbjudandet lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, i eller till Australien, Kanada Japan eller Sydafrika.

Tillägg till erbjudandehandlingen avseende ESML Intressenter AB:s kontanterbjudande till aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna i Securitas Direct finns nu tillgängligt i svensk och engelsk version på www.eqt.se, www.saeki.se, www.melkerschorlingab.se och www.latour.se och på www.nordea.se/placera, samt kommer även att sändas till aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna i Securitas Direct.

Tillägget har upprättats med anledning av att ESML Intressenter i ett pressmeddelande daterat den 5 februari 2008 offentliggjorde en höjning av priset i erbjudandet samt att styrelsens för Securitas Direct särskilda utskott i ett pressmeddelande samma dag rekommenderade aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna i Securitas Direct att acceptera det höjda erbjudandet från ESML Intressenter. Tillägget har även upprättats med anledning av att Securitas Direct offentliggjorde sin bokslutskommuniké den 5 februari 2008.

För ytterligare information kontakta:

EQT mediakontakt

Johan Hähnel