Mellby Gård investerar i Duni

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller spridas i sin helhet eller i delar, i USA, Kanada, Australien eller Japan.

Kontakt: Harry Klagsbrun, Senior Partner, +46 8 506 55 323, harry.klagsbrun@eqt.se
Johan Hähnel, Communications & PR, +46 706 056 334, johan.hahnel@eqt.se

Mellby Gård AB (”Mellby Gård”) har förbundit sig att anmäla sig för förvärv av minst 20,01% av de utestående aktierna i Duni AB (”Duni”) (9 404 500 aktier) och högst 29,99% (14 095 000 aktier) i samband med Dunis börsintroduktion, till samma pris som övriga investerare i börsintroduktionen.

EQT I och EQT III har genom Duni Holding AB samtidigt kommit överens med Mellby Gård om att tilldela minst 20,01% och högst 29,99% av de utestående aktierna i Duni till Mellby Gård i samband med börsintroduktionen.

Den slutgiltiga storleken på ordern och tilldelningen kommer att avgöras i samband med fastställandet av det slutgiltiga försäljningspriset i börsintroduktionen. Detta pris beräknas offentliggöras den 14 november 2007.

"Mellby Gård gör bedömningen att Duni är en intressant långsiktig investering," kommenterar Rune Andersson, styrelseordförande, Mellby Gård.

Detta pressmeddelande och dess innehåll är inte avsett för offentliggörande, publicering eller spridning, direkt eller indirekt i USA (inklusive territorier och besittningar, samtliga delstater och District of Columbia). Pressmeddelandet utgör inte till någon del ett erbjudande eller uppmaning att förvärva eller teckna värdepapper i USA. De aktier som omnämns i pressmeddelandet har inte och kommer inte att registreras i enlighet med United States Securities Act från 1933 (”Securities Act”). De aktier som omnämns i pressmeddelandet får inte erbjudas eller överlåtas i USA utöver i enlighet med ett undantag från registreringskraven som framgår av Securities Act. Det kommer inte ske något offentligt erbjudande av värdepapper i USA. Erbjudande riktas inte heller i övrigt till sådana personer vars deltagande förutsätter ytterligare prospekt, registrerings- eller andra åtgärder än som följer av svensk rätt. Prospekt eller anmälningssedel avseende något erbjudande får inte distribueras i, eller till, något land där distribution eller erbjudande kräver åtgärd enligt föregående mening eller strider mot regler i sådant land.