• EQT/

Slutligt utfall av sammanräkningen av mottagna accepter i ESML Intressenters Erbjudande till aktieägarna i Securitas Direct

Detta erbjudande lämnas inte (och inte heller godkänns accept av aktieägare eller någon annan för aktieägares räkning) i något land där lämnande av erbjudandet eller godkännande av accept av detta inte skulle vara förenligt med lagar och regler i sådant land. Erbjudandet lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, i eller till Australien, Kanada, Japan eller Sydafrika.

Slutlig sammanräkning av mottagna accepter vid anmälningsperiodens utgång den 14 mars 2008 resulterade i att 226 248 018 aktier av serie B och teckningsoptioner motsvarande 7 170 000 aktier av serie B hade lämnats in i Erbjudandet. Detta motsvarar obetydligt fler aktier och teckningsoptioner än som angivits då det preliminära utfallet offentliggjordes den 17 mars 2008, då Erbjudandet förklarades ovillkorat. De därvid angivna procentangivelserna påverkas inte.

Redovisning av likvid för aktieägare som accepterat ESML Intressenters Erbjudande påbörjas, som tidigare aviserats, i morgon den 20 mars, 2008.

Stockholm, 19 mars, 2008

ESML Intressenter AB

För ytterligare information kontakta:

EQT Partners AB
Harry Klagsbrun, Senior Partner