Team Nordic Trail ska göra löparna skogstokiga

Report this content

Tillsammans ska man erövra skogsstigarna, och skapa en helt ny löparkultur i Stockholm. Hos TNT står löparglädje, gemensamma naturupplevelser och passion i centrum. TNT ska också bygga Nordens största eventbolag för utomhusträning och arrangera flera olika läger både i Sverige och utomlands.

TNT är funktionell och skonsam traillöpning ute i naturen, i grupp, helt utan prestationskrav. Bakom konceptet står entreprenören och löparen Eric Forsner. Eric har tidigare varit med om att starta Nordic Military Training och tänker nu tillsammans med löpcoachen och föreläsaren Miranda Kvist samt med hjälp av Salomon storsatsa på TNT:s koncept. Traillöpning är jättepopulärt ute i Europa och nu är det vår tur att få upptäcka dess tjusning. Från asfalten till fjällen alltså!

Traillöpningen är här för att stanna

Tillsammans har Eric och Miranda redan startat löpargrupper och satt ihop trailpaket i Stockholm. Träningsresor till Frankrike och till Italien är redan inplanerade. Responsen har varit klart över förväntan, och tanken är att man på sikt ska etablera sig i andra städer.

– Ingen har gjort detta förut, på regelbunden basis. Med hjälp av erfarna ledare kommer man alltid att lämna skogen med ett leende på läpparna och samtidigt ha fått bra och skonsam träning. Utveckling, social aktivitet, passion och stigar är definitivt vår grej säger Miranda.

– TNT ska göra fjällen och Alperna mer lättillgängliga. Vi ska vara de som har återkommande läger, utan prestationskrav. Till skillnad från löparklubbarna har vi ju tre olika nivåer på våra gruppträningspass. Vi fokuserar på själva upplevelsen och gemenskapen runt omkring. Vi vill ”ta den där backen” istället för att räkna sekunder och kilometrar. Den femte mars drar vi igång på Östermalms IP säger Eric Forsner.

Kontakta gärna:

Eric Forsner: eric@teamnordictrail.se – 0706 01 65 18

Miranda Kvist: miranda@teamnordictrail.se - 0735 46 46 64

Om Team Nordic Trail

TNT är ett nystartat företag som ska etablera traillöpning i Sverige. Man ska också bygga Nordens största eventbolag för utomhusträning och arrangera flera olika läger både i Sverige och utomlands.