Ericsson årsredovisning enligt Form 20-F lämnad till SEC

Den 19 mars 2020 lämnade Ericsson (NASDAQ: ERIC) sin årsredovisning enligt Form 20-F för det år som slutade den 31 december 2019 till den amerikanska finansinspektionen, US Securities and Exchange Commission (SEC).

Årsredovisningen finns tillgänglig på Ericssons webbplats https://www.ericsson.com/sv/investors. Aktieägare kan begära en kopia av årsredovisningen genom att kontakta företaget.

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

FÖLJ OSS:

www.twitter.com/ericsson
www.facebook.com/ericsson
www.linkedin.com/company/ericsson

Prenumerera på Ericssons pressmeddelanden här.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION:

Ericsson Newsroom

media.relations@ericsson.com
(+46 10 719 69 92)

investor.relations@ericsson.com
(+46 10 719 00 00)

OM ERICSSON

Ericsson möjliggör för leverantörer av mobilkommunikation att tillvarata det fullständiga värdet av uppkoppling. Företagets erbjudande sträcker sig över områdena Networks, Digital services, Managed Services och Emerging Business och är utvecklat för att stödja våra kunder att digitalisera sin verksamhet, öka effektiviteten och att hitta nya intäktskällor. Ericssons investeringar i innovation har möjliggjort för miljarder människor världen över att ta del av nyttan med telefoni och mobilt bredband. Ericssons aktier är noterade på börserna Nasdaq Stockholm och Nasdaq New York. www.ericsson.com.

Taggar: