Ericsson årsredovisning enligt Form 20-F lämnad till SEC

Den 15 mars 2023 lämnade Ericsson (NASDAQ: ERIC) sin årsredovisning enligt Form 20-F för året som slutade den 31 december 2022 till den amerikanska finansinspektionen, US Securities and Exchange Commission (SEC).

Årsredovisningen finns tillgänglig på Ericssons webbplats https://www.ericsson.com/sv/investors. Aktieägare kan begära en kopia av årsredovisningen genom att kontakta bolaget.

INFORMATION TILL REDAKTIONEN:

Prenumerera på Ericssons pressmeddelanden här.
Prenumerara på Ericssons bloggar här

YTTERLIGARE INFORMATION:
Ericsson Newsroom
media.relations@ericsson.com  (+46 10 719 69 92)
investor.relations@ericsson.com  (+46 10 719 00 00)

OM ERICSSON:
Ericsson möjliggör för leverantörer av mobilkommunikation att tillvarata det fullständiga värdet av uppkoppling. Företagets erbjudande sträcker sig över områdena Networks, Cloud Software och Services, Enterprise Wireless Solutions, Global Communications Platform, samt Technologies och New Businesses. Dessa är utvecklade för att stödja våra kunder att digitalisera sin verksamhet, öka effektiviteten och att hitta nya intäktskällor. Ericssons investeringar i innovation har möjliggjort för miljarder människor världen över att ta del av nyttan med telefoni och mobilt bredband. Ericssons aktier är noterade på börserna Nasdaq Stockholm och Nasdaq New York. www.ericsson.com